حمایت از پژوهشگران

موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(سلام الله علیها) در راستای نشر مفاهیم دینی و اسلامی و بسط تفکر شیعی زمینه تفکر خلاق را در طلاب فراهم ساخته و آنان را به انسان­ هایی کنجکاو، دغدغه­ مند و واجد قابلیت­ ها و مهارت­ های پژوهشی در عرصه تولید علم بدل سازد. از این رو با در اختیار قرار دادن امکانات پژوهشی از آنان حمایت می­ کند.

این مرکز نه تنها زمینه استفاده از کتابخانه موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(سلام الله علیها) با قریب به 650 عنوان کتاب با 35288 جلد که بسیاری از کتاب­های دست اول در زمینه­ های مختلف علوم  قرآن و تفسیر، فقه، حدیث، تاریخ اسلام و زنان را برای عموم پژوهشگران فراهم ساخته بلکه کتابخانه دیجیتالی با بررسی نیازهای پژوهشگران، نرم­ افزارهای مورد نیاز در اختیار کاربران قرار داده است که این منابع از حیث تنوع حائز اهمیت است.

از سوی دیگر تالار نشریات و سایت نمایه نرجس(سلام الله علیها) از دیگر امکاناتی است که تمام پژوهشگران از سراسر کشور می­ توانند با مراجعه به آن نیازهای پژوهشی خود را برطرف سازند. تنوع نشریات با 250 عنوان و در موضوعات مختلف، زمینه ارتباط و تعامل علمی با سایر مراکز علمی را فراهم می­ سازد.

پژوهش مکتب نرجس(سلام الله علیها) برای پژوهشگرانی که در گروه­ های پژوهشی و یا بر اساس نیازهایی که این موسسه اعلام کند و تحقیق و تولید علم نمایند، تسهیلات ویژه­ ای در نظر دارد از جمله:

 1.   امانت کتاب­ها برای مدت طولانی­ تر

2.   دریافت حداقل هزینه برای استفاده از کافی­ نت و کتابخانه دیجیتالی

 3.   مشاوره و راهنمایی که بر اساس رشته­ های مختلف علمی اساتید، وقت مشاوره و راهنمایی به پژوهشگران می­ دهند.

 4.   ترجمه بعضی از متون تخصصی از عربی به فارسی

 5.   چاپ کتاب­ ها و مقالات علمی و تسهیلات خاص که بعد از تأیید شورای علمی- پژوهشی به محقق داده می­ شود.

 

شرایط محققین برخوردار از این تسهیلات


1.   اعضای فعال در گروه­های علمی

2.   صاحبان اثر با محتوای علمی و تولید دانش

3.   ایده­ پردازی و نظریه­ پردازی در زمینه علوم اسلامی

4.   نویسندگان فعال جهت ارائه مقاله به نشریات موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(سلام الله علیها)

 5.   نویسندگان فعال در فراخوان مقالات موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(سلام الله علیها)