شنبه, 29 اردیبهشت,1403

­

دوشنبه, 01 بهمن,1397

سخنرانی مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام)  در حوزه علمیه بنت المصطفی هند

سخنرانی مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام)  در حوزه علمیه بنت المصطفی هند

در ادامه سفر تبلیغی مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام)مشهد به کشور هندوستان، خانم شایسته خوی روز یکشنبه 97/10/30 در حوزه علمیه بنت المصطفی شهر امروهه هند سخنرانی نمود.

ایشان در ابتدا ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت بزرگ بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام) گفت: امیدوارم خداوند ما را در زمره شیعیان حضرت قرار بدهد، قبل از شروع صحبت از باب تواصی به حق عرض می­کنم که چهار گروه هستند که دچار ضرر نمی شوند یکی از آنها کسانی هستند که تواصی به حق می کنند. شما طلاب علوم دینی هستید طلبه یعنی سرباز آماده به خدمت که هر وقت فرمانده اش دستور می دهد بدون درنگ آماده است، سربازی آماده است که سلاحش همراهش باشد و ابزار کار شما قلم و کاغذ است. ما آماده ایم با حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­تجدید بیعت کنیم اما چطوراینکار را انجام دهیم؟ کسی­ که قراراست مدافع حضرت باشد باید سلاحش همیشه همراهش باشد، چون اینجا هم برای من و هم برای شما کلاس درس است. طلبه زیرک همیشه هرچه می­شنود یادداشت می کند؛ اگر آنچه می شنویم یادداشت نکنیم از ذهنمان خارج می شود.

­­­­­­ مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) در ادامه گفت: یک نفر خدمت پیامبر(صلی ا... علیه و آله) رسید و گفت: من پای صحبت شما خیلی تحریک به کارهای خیر می شوم اما وقتی از شما دور می شوم فراموش می کنم و این حس را از دست می دهم و پیامبر(صلی ا... علیه و آله)­امر به کتابت کردند لذا برای همین من توصیه می کنم آنچه می شنوید بنویسید و بعد مرور کنید و بعد آنچه که آموختید را به دیگران بیاموزید.

­­­­­­ وی افزود: باید ببینیم که چطور می توانیم حضرت زهرا (علیهاالسلام)را خوشحال کنیم چرا که هر که حضرت را خوشحال بکند پیامبر (صلی ا... علیه و آله)­را خوشحال نموده و هرکه بر فاطمه (علیهاالسلام) جفا کند بر ­پیامبر (صلی ا... علیه و آله)­جفا کرده است. یکی از چیزهایی که حضرت فاطمه(علیهاالسلام) را خوشحال می کند تقویت دین است، دینی­ که 23 سال پدرش برایش زحمت کشید، تقویت دینی که باعث سعادت ما می شود و بهشت را برای ما به ارمغان می­آورد. اولین قدم همین است که مثل شما بیایید و زیر پرچم دین قرار بگیرید و دومین قدم آن حفظ دین است و آنچه که فرا گرفتید. این بدان معناست که به آنچه فراگرفته اید عمل کنید. وقتی به دانسته هایت عمل میکنی مثل این است که در شیشه عطر باز شود و هرجا برود آن جا را معطر ­می کند، شخص دیندار باید هرجا می رود عطر دین را پخش کند. شما به عنوان یک مادر یا همسر یا عضوی از جامعه وقتی در جایی حضور پیدا می کنید، رفتار شما با فرزند و همسر و سایر افراد چامعه باید بوی دین بدهد و این همان چیزی است که حضرت را خوشحال می­کند و ایشان این را از ما می خواهد نه فقط گریه وزاری!

­­­­­ خانم شایسته خوی سپس گفت: ببینید عزیزان ما همه دوست داریم کار خوب انجام دهیم و برای این کار خوب کردن سه حالت وجود دارد: عده­ای طلبه می شوند و نان امام زمان(عجل ا... تعالی فرجه الشریف) را می خورند و برایشان وقت و هزینه می شود اما از نیمه راه برمی­گردند، عده ای دیگر با این که درس می خوانند اثرگذار نیستند، و عده ای مانند عطر عطرافشانی می کنند با وجود این که ممکن است حتی از درس هم فاصله بگیرند، در توضیح این سه حالت باید گفت: ما گاهی دنبال کار خیر هستیم اما حفظش نمی کنیم مثل کسی که درخت می کارد اما دنبال نگهداری آن نیست نه آب میدهد نه کود و آن درخت از بین می رود، بعضی از ما کار خیر می کنیم اما دنبال نگهداری آن نیستیم و آن را از دست می دهیم، شیطان دشمن اصلی من و شماست و می خواهد مرتب ما را از مسیر دور کند، پس یک عده هستند کار خیر می کنند اما از آن مراقبت نمی کنند. یک عده کار خیر می کنند و دوست دارند آن را حفظش کنند اما دوست دارند از آن ها تعریف شود و منت سر مردم می گذارند، این کار خیر زمینی است و فقط مال این دنیا می شود و بالا نمی رود. گروه سوم کسانی هستند که کار خیر می کنند و سعی در حفظ آن دارند و هرچه در این راه اذیت وسرزنش شوند دست از آن برنمی دارند واین عمل خیر را برای خدا می فرستند. این آدم حرف و نگاهش و دستش نور است چون همه چیزش را تقدیم خدا کرده است و حاضر است جان و مال و فرزندانش را در راه خدا بدهد، چنین است که 1400 سال هم بگذرد حسین (علیه السلام) نور است پس اگر خواستی پرچم دین را بلند کنی و مدافع فاطمه (علیهاالسلام) باشی باید فقط خدارا ببینی!

­­­­­­­­ ایشان سپس ادامه داد: اگر می خواهیم مثل حضرت زهرا (علیهاالسلام) شویم یکی از کارهایی که وظیفه من و شما است این است که برویم بین مردم واین خیراتی را که بدست آوردیم بین آنها نشر دهیم و بشویم پایگاه اعتماد مردم، از دستشان خسته نشویم. حضرت زهرا (علیهاالسلام) فقط به فکر خودش نبود. روزی مادر و دختری برسر مساله­ای دعوا داشتند و ساعت ها با ایشان بحث می کردند و ایشان خسته نمی شدند بطوری که آن دو خجالت کشیدند و حضرت فرمودند: این کار شما بهترین هدیه است به من و به پاس این­ کمکم خدا بهترین پاداش را به من می دهد، رحمت و نعمت از طرف خدا به من می رسد. عزیزان! در کار خیر نباید خسته شد، «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» در راه خیر که دین بهترین کار خیر است باید مقاوم باشیم باید خیرخواه مردم باشیم و خسته نشویم و این عمل خیری است که خودمان برای خدا می فرستیم و هدیه می کنیم پس در امر خیر دوستدار مردم باشیم و از آنها دور نباشیم. برویم بین مردم، مردم یتیمانی هستند که تشنه معارفی که ما آموخته ایم هستند. امروز آمده­ایم خدمت حضرت زهرا(علیهاالسلام) بگوییم آماده­ایم خودمان را به شما معرفی کنیم و بگوییم ما آماده ایم و حاضریم در آنچه که خیر است وشما مشتاق به آن هستید عمل کنیم.

­­­­­­­ خانم شایسته خوی در پایان ضمن آرزوی عاقبت به خیری گفت: امیدوارم به زودی به زیارت قبرمطهر حضرت نایل شویم و مورد شفاعت ایشان قرار بگیریم.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان