ﺳﻪشنبه, 01 خرداد,1403

­

دوشنبه, 01 تیر,1394

روش‌های معرفی اسلام ناب محمّدی صلی الله علیه و آله وسلم در جهان معاصر

روشن است که امروزه عواملی از جمله اسلام هراسی که از جانب غرب اعمال شده است، مانع بیداری اسلامی در برخی کشورها شده و برای جلوگیری از این‌گونه موارد، مسلمانان وظیفه دارند با روش‌های کارآمدی همچون چاپ کتاب‌های اسلامی، ساخت مساجد، ساخت فیلم، مکاتبه با سایر کشورها و مواردی از این قبیل، اسلام را به جهانیان معرّفی کنند.­

فاطمه بیطرف[*]

چکیده

تحقیق پیش رو، به بررسی روش‌های معرّفی اسلام ناب محمّدی در جهان معاصر می‌پردازد. با توجّه به آیات و روایاتی که در زمینة احیای امر اهل بیت علیهم السلام وجود دارد، ضرورت این امر احساس می‌شود. لذا این وظیفه‌ای است که بر دوش همگان می‌باشد. البته در این بین، نقش عالمان دینی پررنگ‌تر است.

روشن است که امروزه عواملی از جمله اسلام هراسی که از جانب غرب اعمال شده است، مانع بیداری اسلامی در برخی کشورها شده و برای جلوگیری از این‌گونه موارد، مسلمانان وظیفه دارند با روش‌های کارآمدی همچون چاپ کتاب‌های اسلامی، ساخت مساجد، ساخت فیلم، مکاتبه با سایر کشورها و مواردی از این قبیل، اسلام را به جهانیان معرّفی کنند. در این تحقیق با استفاده از روش کتابخانه‌ای به جمع آوری اطّلاعاتی در این زمینه پرداخته شده است.

واژگان کلیدی: اسلام هراسی، اسلام ناب، جهان معاصر، تبلیغ، عالمان دین.

­

[*]. طلبة سطح دو مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام.­

فایل ها برای دانلود

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان